Adam Tensta är både cool och snäll !

ALLA KAN faktist göra skillnad i sina vänners omgivning. Utifrån egna erfarenheter så kan jag säga att det har funnits tillfällen där engagerade vänner faktist har gjort hela skillnaden.
   Det finns många sätt att svika en kompis på. Att sätta dit eller tjalla är något som sannerligen kommer att skada er kompisrelation. Men precis lika skadligt kan det vara att ignorera problemet helt och hållet. Det enda rätta är att engagera sig i en individ som är på väg att hamna snett.
   Och det var precis det som hände när en god vän frågade mig om hjälp. Han ville bort från sitt missbruk. Han ville bort från sitt umgänge och sånt som fick honom att falla tillbaka i gamla vanor. Som vän kände jag att det var en självklarhet att göra det jag kunde för honom.
   Det är de små sakerna som gör skillnaden. Så se till att skicka ett sms eller mejl till någon som kan behöva din hjälp.

Adam Tensta

 

(inte samma bild som i boken)

Adam Tensta har växt upp i en miljö där droger funnits bland familj och vänner. Idag har han valt att ta avstånd från droger efter att ha sett vad de gjort med personer och relationer i hans egen omgivning. I baren beställer han Fanta eller vatten.



Jag tycker att texten säger allt. Adam tensta får lov att sjunga att han är cool i hans låt "my cool"  för man är cool om man klarar sig ur droger, hjälper en vän plus att han gjorde en ganska bra låt. Men vad vet jag om droger egentligen..!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0